Operation X topper i brand analyse

Danskerne vurderer TV 2s undersøgende dokumentarprogram som et af landets allerstærkeste tv-brands.

Når danskerne bliver spurgt om deres mening om tv-programmer, er ”Operation X” en af topscorerne blandt alle de danske tv-programmer, der analyseres – både målt på styrke og vitalitet.

Diagrammet placerer en lang række TV 2-programmer i BAV-skemaet, hvor de mest vitale brands (i mange tilfælde er det nyere programmer) ligger højt i skemaet, og hvor de stærkeste brands ligger længst til højre. Programmerne er målt blandt de 18-59-årige, og "Operation X" er højt vurderet på både vitalitet og styrke i analysen.

Diagrammet placerer en lang række TV 2-programmer i BAV-skemaet, hvor de mest vitale brands (i mange tilfælde er det nyere programmer) ligger højt i skemaet, og hvor de stærkeste brands ligger længst til højre. Programmerne er målt blandt de 18-59-årige, og “Operation X” er højt vurderet på både vitalitet og styrke i analysen.

Det viser resultatet af den seneste Brand Asset Valuator-analyse (BAV), som gennemføres årligt af Bates Y&R samt MEC. Det er første gang, ”Operation X” vurderes i BAV, og programmet styrer direkte til tops på især karakteren ’særpræg’ og får ligeledes høje karakter på ’relevans’ og ’anseelse’.

TV 2s redaktør på dokumentarserien, Lasse Bjerre, er rigtigt godt tilfreds med BAV-resultatet.
”Operation X” har igennem snart ti år leveret det ene undersøgende og afslørende program efter det andet. Det er blevet til 75 programmer, og næste udgave – ”Luksusbiler og skattesnyd” – kan ses på TV 2 tirsdag 11. marts.

– ”Operation X” udmærker sig ved at kunne fortælle komplicerede historier på en forståelig og veloplagt måde – takket være en meget erfaren og kompetent redaktion med redaktionschef Kasper Vilsmark i spidsen og en vært i en klasse helt for sig selv. Morten Spiegelhauer mestrer både det faglige indhold og det personlige udtryk til fingerspidserne, siger Lasse Bjerre.